tiistai 29. syyskuuta 2020

Blogikatselmuksen oivalluksia

 Blogikatselmuksen oivalluksia


Meillä oli pari viikkoa sitten ensimmäinen blogikatselmus. 
Silloin sain palautetta fonteistani, että kannattaisi katsella niitä.
Kokeilin erilaisia fontteja, mutta en löytänyt uutta mieleistäni,
joten en vaihtanut fonttia. Tykkäsin fontistani muutenkin.


  • Mitä uudistusta olen tehnyt blogiini?
  • Missä olen erityisesti onnistunut?
  • Mikä vaatii fiilaamista?
Näihin kysymyksiin piti miettiä vastaukset ennen omaa vuoroa.

Olin saanut tehtyä blogiini seuraavia muutoksia:

  • sanapilven
  • sivuja
  • otsikot keskelle
  • hakukoneoptimointi

"Välillä on helpompi aloittaa aivan alusta kuin koittaa korjata vanhaa, ei toimi"


Muistiinpanoja ja huomioita blogia varten:

  • otsikko 20 - 70 merkkiä
  • teksti 300 sanaa
  • oikoluku esim. wordissä
  • tekstin korostukset (luettelo, ingressi,lihavointi yms)
  • kuvaan alt-teksti, otsikko, kuvateksti
  • texturi/windows note poistaa muotoilut
  • tee aloituskappale -- johdatteleva
  • kuvituskuvat -- miten kuvitan postaukset, jos ei ole kuvia aiheeseen?


Mitä uutta haluan blogiini? Uudistuksia:

  • Favicon
  • sivujen etäisyys
  • kuvat kollaaseina
tämä kuva inspiroi minua ja näyttää minun työympäristöltä.
inspiroiva kuva, pixabay



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

elämä valmistumisen jälkeen // mitä nyt? //

 Mitä nyt valmistumisen jälkeen? Valmistuin visualistiksi Salon seudun Ammattiopistolta 31.1.2023 Valmistumisen jälkeen jatkoin työnhakua ak...