Sketch up / myymälän suunnittelu
Meillä oli 8.12-10.12. sketch up- päivät koululla. Opettelimme käyttämään Sketch up- nimistä sovellusta.
Meillä oli tehtävänä ennen sitä suunnitella myymälätila.
Suunnittelu
Saimme itse suunnitella millainen myymälä on, minkä kokoinen myymälä on, mitä siellä myydään, missä myymälä on.
Minun kaupassani myydään Disney- tuotteita ja liike on kivijalkakauppa.
Skannasin tekemäni myymälän koneelle. Tein kesken prosessin muutoksia myymälän kokooni, joten suunnittelemani myymälän pohja ei toteutunut. Tein suuremman.
alkuperäinen suunnitelma, joka ei toteutunutkaan |
Tuossa videossa kerrotaan yleisesti sovelluksesta hyviä tietoja. Itse sain paljon uuttakin tietoa videosta.
Yllä olevassa videossa kerrotaan ja ohjeistetaan mielestäni todella selkeästi, kuinka luot talon sovelluksella.
Videolla kerrotaan 8 eri tapaa tehdä seinät sovelluksella, me hyödynsimme taktiikkaa 4.
Minun Disney- myymäläni
Myymäläni |
sisältä kuva sekä tavaroita, joita myisin |
Sketch up- sovelluksen käytöstä tietoa
- ennen kuin aloitat työtäsi, sinun pitää valita pohja sekä yksikkö (mm,points, cm....)
- voit vaihtaa yläreunasta näkymää, "röntgen", valkoinen, värit yms.
- musta nuoli toimii samalla tavalla kuin illustratorilla.
- 3D Warehouse on paikka, mistä voit tuoda työhösi tavaroita, kuten huonekaluja. Sieltä saa tuotua myös suoraan huoneita.
- Kun haluat vaihtaa näkökulmaa/työkulmaa, voit vaihtaa sitä Orbit- työkalulla.
- Groupilla pystyt tekemään gruppeja samalla tavalla kuin illulla.
- Push/pull- työkalulla voit tehdä esim. seinän, ikkunan, aukon.
- Sketch upissa toimii myös ctrl + z eli perut tekemäsi muutoksen.
- Tallenna painamalla ctrl + s, kannattaa tehdä usein.
- Scenes- työkalulla saat "kuvattua" kohdan, jolla olen tehnyt "plansini"
- Rectanglella saat tehtyä kappaleita.
- Muista katsoa työtäsi monesta kuvakulmasta, sillä esineet näkyvät eri kohdissa eri kulmissa.
- Voit lisäillä työkaluja koko ajan sivu- ja yläpalkkiin.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti