keskiviikko 30. marraskuuta 2022

Sosiaalinen myynti / 3.11.22

 Sosiaalinen myynti 

3.11.2022 oli päivä aiheesta sosiaalinen myynti.
En pystynyt koko päivää olla mukana, mutta tässä postauksessa kerron omasta mielestä tärkeimpiä juttuja.



Puhujana aamusta noin 13.30 asti Sanna Virtanen Flumeniasta. Sanna on digimarkkinoinnin tekijä & kouluttaja. 
 " Uuden oppija, analyytiikasta innostuja ja tuloksien tavoittelija."

Sanna Virtanen // flumenia

työhistoriaa hänellä :

  • (video) sisällöntuottaja, suunnittelija, asiantuntija, kouluttaja, markkinointipäällikö sekä yrittäjä vuodesta 2018 lähtien
  • Aiempia työnantajia mm. Howspace, FlowHouse Oy, Canon Oy, Viestintätoimisto Soprano

Mistä Sanna sitten esimerkiksi puhui?


Sannalla oli pitkä puhuja vuoro, joten asioita oli paljon ja kaikki ne mitä itse kerkisin kuuntelemaan oli todella mielenkiintoisia.

Miten digitaalisuus on muuttanut myyntiä ja markkinointia?

Social Selling yhdistää olemassa olevia myynnin keinoja uusiin sosiaalisiin kanaviin, joissa luodaan ja lujitetaan suhteita.

Social Selling rakentuu kolmen peruspilarin varaan, jotka ovat:
  1. vuorovaikutus ja viestintä
  2. asiakasymmärrys
  3. verkostot ja suhteet

Social selling <3 sisältömarkkinointi (kannattelevat toisiaan)

Toimivan markkinoinnin lähtökohta on tietenkin ymmärrys asiakkaiden käyttäytymisestä ja sen hyödyntäminen sisällön suunnitttelussa ja sopivien kanavien valinnassa.
Sannan näyttämä kaavio

Miten hän päätyi omaan yritykseen?


Lähtökohtana oli liiketoiminnan tavoitteet. 

Flumenian taustaa

  • kilpailutilanne kova ja alan toimintamalleissa paljon kehitettävää esim se, että asiakas ei pääse keskusteluun tekijän kanssa, kasvottomat toimistot. Tietoinen tekijän esiintuominen.
  • heikkoutena yksintoimijan ja aloittavan toimijan uskottavuus ja skaalautuvuus << asiakastarinat ja referenssit esiin.
  • alan huono maine, ei ole tullut tuloksia << tuloksien realistinen esiintuominen ja taustat
  • asiantuntijuus << läpinäkyväksi blogien, videoiden ja somenäkyvyyden kautta
  • rento, mutta ammattimainen tekeminen << esiin myös somessa
Sannan piti tietenkin miettiä seuraavaa asiaa, henkilö- vai asiantuntijabrändi?

"Brändihän alkuperäisen määritelmänsä mukaan  tarkoitti sanana polttomerkkiä ja tällöin esim karjanomista on voinut merkitä omaisuutensa symbolilla, jolloin hänen karjansa tunnistetaan"

(Some) julkisuus = henkilöbrändi ?

Ajatusjohtajuus * toimialan näkyvin tähti *

Asiantuntijabrändi * tunnettu oman asiantijuuden kautta

Henkilöbrändi * tunnettu enemmän näkyvyys ja "nimi" edellä *


Iltapäivästä pääsimme Linkedlniin

Kuka olen Linkedlnissä?

Voit olla siellä: Yrittäjä, asiantuntija, henkilöbrändi, myyjä, seuraaja, tutkailija, julkisuuden henkilö, tavallinen tallaaja, ajatusjohtaja, harjoittelija, tähti, ajatusten jakaja, oma persoona, verkostoija vai joku muu?

Itse jouduin tässä kohtaa poistumaan.

Päivä oli antoisa, idearikas, ajatuksia herättävä ja todella mielenkiintoinen!:)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

elämä valmistumisen jälkeen // mitä nyt? //

 Mitä nyt valmistumisen jälkeen? Valmistuin visualistiksi Salon seudun Ammattiopistolta 31.1.2023 Valmistumisen jälkeen jatkoin työnhakua ak...