perjantai 4. joulukuuta 2020

Google Garage - Pidä yhteyttä asiakkaisiisi mobiililaitteella

 Google Garage - Pidä yhteyttä asiakkaisiisi mobiililaitteella


Mobiililaitteiden hyödyntäminen moduuli 1/2

mobiilimainonta

Älypuhelimia käytetään jo paljon enemmän kuin tietokoneita. Mobiililaitteiden ansiosta ihmiset ovat tavoitettavissa ja tekevät fiksumpia ostoja. Yritysten on tiedostettava tämä ja tavoitettava ihmiset mobiilimainnon avulla. 
  • mobiilikäyttäjille mainostamalla voit saavuttaa eri asioita. Voit saada lisää puheluita ja ohjata ihmisiä kauppaasi sekä sivustoillesi, lataamaan sovelluksesi.
  • parasta on, että tavoitat mobiilimainnolla  aina ihmisiä, kun he käyttävät mobiililaitteitaan.
  • voit mainostaa potentiaalisille asiakkaille sijainnin mukaan tai käyttää soita klikkaamalla- mainosta.
  • mainontatapaan vaikuttavat yleisö ja tavoitteet.
  • kohdistustapoja on monia, kuten:
  • voit näyttää mainoksia yritykseesi liittyvillä hakutermeillä. Jos esim. olet putkiasentaja, hakumainoksesi voi näkyä hakutermeillä "putkiasentaja" tai "tukkeutunut allas".
  • käytä mobiilimainoksissa lyhyitä avainsanoja, sillä mobiililaitteilla ei haeta samoin kuin tietokoneella. Niillä ei haeta pitkiä lauseita.
  • voit kohdistaa myös Display- mainoksia mobiilisivustojen vierailijoille. - mainokset näkyvät tekstinä, kuvana tai videona.
  • mobiilimainokset ovat pieniä.
  • mobiilimainoksessa teksti pitää olla lyhyt ja ytimekäs.
  • käytä selkeää toimintakehotusta.
  • mainostaa voi sovelluksissa.
  • hyvä mainos on puoli voittoa.
  • hyvä mobiilisivusto on tärkeä, muuten google- ja facebook- mainoksesi ohjaavat ihmiset sivustolle, joka ei sovi mobiililaitteelle.
  • pitää muistaa, että kaikki laitteet ovat erilaisia.
  • kannattaa muokata mainoksia niin, että toimivat eri näytöillä.
  • voi käyttää mainoslaajennuksia
  • niiden avulla ihmiset voivat soittaa tai saada reittiohjeet yritykseesi. 

Hakuverkostokampanjat mobiililaitteille

  • mobiililaitteille sopivia hakukampanjoita, koska niiden käyttökokemus on erilainen mobiililaitteella.
  • mobiilikäyttäjät ovat tärkeä ryhmä.
  • noin 35 % liikenteestämme tulee mobiililaitteista.
  • on luotu mainoksia, jotka latautuvat nopeasti, sillä ihmiset eivät jaksa odottaa.
  • mainosteksti on ytimekäs, tiedot selkeästi siinä.
  • hakumainonta mobiililaitteissa voi tuottaa lisää liidejä, puheluita ja ostoja.
  • varmista ennen mainostamista, että sivustosi sopii mobiililaitteelle.
  • sivujen pitää latautua heti.
  • varmista, että sivustosi toimii eri mobiililaiteilla.
  • käytä selkeitä ja suuria painikkeita, minimoi kirjoittaminen ja tee siirtymisestä helppoa. Jos sivustosi ei ole tällainen, korjaa se välittömästi.
  •  älä kuluta rahaasi huonon käyttökokemuksen mainontaan-
  • huono kokemus on haitaksi yritykselle.
  • hyvän mobiilisivuston luomiseen on työkaluja.
  • kun sivustosi on valmis, käytä avainsanoja, jotta sinut löydetään.
  • muista, että mobiilihaut ja tietokonehaut ovat erilaisia.
  • mobiilissä käytetään lyhyitä hakutermejä.
  • hakusanojen keksimiseen on myös työkaluja.
  • räätälöi mainoksesi hakijan tarpeeseen,
  • voit päättää näkyykö tietokonehaussa sinun mobiilihakusi mainokset.

Display- kampanjat mobiililaitteille / Display  campaigns for mobile

Mobililaitteita käytetään nykyään paljon. Siksi kannattaa miettiä mainosten toimivuutta mobiililaitteilla. 
  • Display mainonnalla tavoitat asiakkaita ja lisäät myyntiä sekä bränditietoutta.
  • Tavoitteistasi huolimatta mobiililaitteet ovat olennainen osa Display- mainontaa.
  • Display- mainokset toimivat verkossa ja mobiililaitteissa.
  • Mobiililaitteen koko voi vaikuttaa, koska joitain eroja on.
  • Älypuhelimet, tabletit ja älykellot ovat erikokoisia. Uusia laitteita tulee jatkuvasti.
  • Yksi mainoskoko ei sovi kaikkille.
  • Esim. mainos voi toimia tabletilla, muttei puhelimella.
  • Display- mainokset vaativat kokeiluja, etsi oikeat mainosmuodot, jotka sopivat eri laitteille.
  • Jos käytät Google Adsia, ilmaisella googlen Mainosgallerialla voit luoda nopeasti Display- mainosia.
  • Myös Display- mainokset voi kohdistaa.

Sosiaalisen median kampanjat mobiililaitteille

Some- markkinointi on hyvä keino mainostaa ja saavuttaa tavoitteita, kasvattaa asiakaskuntaa ja lisätä myyntiä. Saat myös arvokasta tietoa asiakkaiden some-käyttäytymisestä.
  • Some- mainonnassa on kolme vaihetta, mieti ensin, missä verkostoissa haluat mainostaa.
  • Some- verkostoilla on eri tehtäviä, kuten ihmissuhteet, sisällön jakaminen ja ammatillinen verkostoituminen.
  • Tutustumalla verkostoihin ja niiden käyttäjiin voit valita yrityksellesi sopivat verkostot.
  • Hyödynnä seuraavaksi yleisöön kohdistamista. Some- mainosverkostot, kuten Twitter, Linkedln ja Facebook, tarjoavat eri kohdistustapoja ihmisten tavoittamiseksi. 
  • Luo mainoksia mobiilia varten, somea käytetään usein mobiililaitteilla, joten optimoi ne pienelle näytölle.
  • Kohdista mainoksesi kaupunkisi asukkaille, jos haluat tavoittaa lähialueitasi.
  • Luo kaikille somekanavillesi mainokset kohderyhmä huomioiden.

Video mobiilimainonnassa

Video mainonta on yrityksille hyvä mahdollisuus. 
  • Videot ovat kiinnostavia ja sisältävät paljon tietoa.
  • Mobiililaitteilla tehdään nyt puolet Youtuben katsekerroista. 
  • Mitä enemmän videoita katsellaan sitä parempi mahdollisuus yrityksillä on tavoittaa asiakkaitaan.
  • Luo tehokkaita videomainoskampanjoita.
  • Ensimmäinen vaihe on kuvata video, mobiililaitteella saa kuvattua hyvän videon. 
  • Suunnittelussa: luo osuvaa sisältöä, sisällön pitää olla kiinnostavaa. 
  • Tee lyhyt video, ettei katsojat kyllästy.
  • Laita toimintakehotus, mitä haluat, että katsoja tekee.
  • Lähetä mainos ja kohdista se mobiilikäyttäjille.

Pidä yhteyttä asiakkaisiisi mobiililaitteella moduuli 2/2

Mobiilimarkkinoinnin mahdollisuudet

Mobiililaitteiden kehitys

Mobiililaitteet ovat muuttaneet maailmaa. Miten mobiililaitteiden käyttö ja ominaisuudet ovat muuttuneet? Miten mobiililaitteiden yleistyminen vaikutti yritysten verkkomarkkinointiin?

  • Matkapuhelimet osa meidän arkea. 
  • Matkapuhelimissa on paljon ominaisuuksia.
  • Niillä ei enää vaan soiteta vaan ne ovat multimedialaitteita.
  • Käytämme enemmän mobiililaitetta kuin tietokonetta.
  • Mobiililaitteella pystyt viestittämään asiakkaalle juuri oikeaan aikaan ja oikeassa paikassa.
  • Mieti, miten voit hyödyntää mobiililaitettasi.
  • Voit laittaa sivuillesi puhelinnumerosi, jotta asiakas voi soittaa sinulle.

Mobiiliverkko ja -sovellukset

Sivustosi on oltava mobiililaitteille sopiva. Mitä sopivuudella tarkoitetaan?
  • Sivuston voi luoda monella eri tavalla.
  • Hakukoneet suosivat responsiivista rakennetta. Responsiivinen sivusto mukautuu käytettävän näytön mukaan. Tällöin ei tarvita eri sivustoa mobiililaitteelle.
  • Hyvin suunniteltu mobiilisivusto toimii pienelläkin näytöllä, ilman ongelmia. 
  • Tekstin lukemisen, painikkeiden käyttö ja sivuilla siirtymisen on oltava helppoa.
  • Tee sivustasi hakukoneoptimoitu.
  • Latausnopeus pitää olla hyvä


Mobiilisovellukset

Sovellusten avulla tavoitat asiakkaita. 
  • Sovellukset ladataan.
  • Niissä voi olla jokin toiminta, mitä ei voi verkossa tehdä.
  • Ihminen joka on ladannut sovelluksesi voi laittaa ilmoitukset päälle ja saada ilmoituksia sinulta.
  • Sovelluksissa voi olla kanta-asiakasohjelma.
  • Sovelluksissa voi saada pisteitä, alennuksia.

Pidä yhteyttä asiakkaisiisi mobiililaitteella- kurssi tehty 100%


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

elämä valmistumisen jälkeen // mitä nyt? //

 Mitä nyt valmistumisen jälkeen? Valmistuin visualistiksi Salon seudun Ammattiopistolta 31.1.2023 Valmistumisen jälkeen jatkoin työnhakua ak...