Google Garage - Pidä yhteyttä asiakkaisiisi mobiililaitteella
Mobiililaitteiden hyödyntäminen moduuli 1/2
mobiilimainonta
Älypuhelimia käytetään jo paljon enemmän kuin tietokoneita. Mobiililaitteiden ansiosta ihmiset ovat tavoitettavissa ja tekevät fiksumpia ostoja. Yritysten on tiedostettava tämä ja tavoitettava ihmiset mobiilimainnon avulla.
- mobiilikäyttäjille mainostamalla voit saavuttaa eri asioita. Voit saada lisää puheluita ja ohjata ihmisiä kauppaasi sekä sivustoillesi, lataamaan sovelluksesi.
- parasta on, että tavoitat mobiilimainnolla aina ihmisiä, kun he käyttävät mobiililaitteitaan.
- voit mainostaa potentiaalisille asiakkaille sijainnin mukaan tai käyttää soita klikkaamalla- mainosta.
- mainontatapaan vaikuttavat yleisö ja tavoitteet.
- kohdistustapoja on monia, kuten:
- voit näyttää mainoksia yritykseesi liittyvillä hakutermeillä. Jos esim. olet putkiasentaja, hakumainoksesi voi näkyä hakutermeillä "putkiasentaja" tai "tukkeutunut allas".
- käytä mobiilimainoksissa lyhyitä avainsanoja, sillä mobiililaitteilla ei haeta samoin kuin tietokoneella. Niillä ei haeta pitkiä lauseita.
- voit kohdistaa myös Display- mainoksia mobiilisivustojen vierailijoille. - mainokset näkyvät tekstinä, kuvana tai videona.
- mobiilimainokset ovat pieniä.
- mobiilimainoksessa teksti pitää olla lyhyt ja ytimekäs.
- käytä selkeää toimintakehotusta.
- mainostaa voi sovelluksissa.
- hyvä mainos on puoli voittoa.
- hyvä mobiilisivusto on tärkeä, muuten google- ja facebook- mainoksesi ohjaavat ihmiset sivustolle, joka ei sovi mobiililaitteelle.
- pitää muistaa, että kaikki laitteet ovat erilaisia.
- kannattaa muokata mainoksia niin, että toimivat eri näytöillä.
- voi käyttää mainoslaajennuksia
- niiden avulla ihmiset voivat soittaa tai saada reittiohjeet yritykseesi.
Hakuverkostokampanjat mobiililaitteille
- mobiililaitteille sopivia hakukampanjoita, koska niiden käyttökokemus on erilainen mobiililaitteella.
- mobiilikäyttäjät ovat tärkeä ryhmä.
- noin 35 % liikenteestämme tulee mobiililaitteista.
- on luotu mainoksia, jotka latautuvat nopeasti, sillä ihmiset eivät jaksa odottaa.
- mainosteksti on ytimekäs, tiedot selkeästi siinä.
- hakumainonta mobiililaitteissa voi tuottaa lisää liidejä, puheluita ja ostoja.
- varmista ennen mainostamista, että sivustosi sopii mobiililaitteelle.
- sivujen pitää latautua heti.
- varmista, että sivustosi toimii eri mobiililaiteilla.
- käytä selkeitä ja suuria painikkeita, minimoi kirjoittaminen ja tee siirtymisestä helppoa. Jos sivustosi ei ole tällainen, korjaa se välittömästi.
- älä kuluta rahaasi huonon käyttökokemuksen mainontaan-
- huono kokemus on haitaksi yritykselle.
- hyvän mobiilisivuston luomiseen on työkaluja.
- kun sivustosi on valmis, käytä avainsanoja, jotta sinut löydetään.
- muista, että mobiilihaut ja tietokonehaut ovat erilaisia.
- mobiilissä käytetään lyhyitä hakutermejä.
- hakusanojen keksimiseen on myös työkaluja.
- räätälöi mainoksesi hakijan tarpeeseen,
- voit päättää näkyykö tietokonehaussa sinun mobiilihakusi mainokset.
Display- kampanjat mobiililaitteille / Display campaigns for mobile
Mobililaitteita käytetään nykyään paljon. Siksi kannattaa miettiä mainosten toimivuutta mobiililaitteilla.
- Display mainonnalla tavoitat asiakkaita ja lisäät myyntiä sekä bränditietoutta.
- Tavoitteistasi huolimatta mobiililaitteet ovat olennainen osa Display- mainontaa.
- Display- mainokset toimivat verkossa ja mobiililaitteissa.
- Mobiililaitteen koko voi vaikuttaa, koska joitain eroja on.
- Älypuhelimet, tabletit ja älykellot ovat erikokoisia. Uusia laitteita tulee jatkuvasti.
- Yksi mainoskoko ei sovi kaikkille.
- Esim. mainos voi toimia tabletilla, muttei puhelimella.
- Display- mainokset vaativat kokeiluja, etsi oikeat mainosmuodot, jotka sopivat eri laitteille.
- Jos käytät Google Adsia, ilmaisella googlen Mainosgallerialla voit luoda nopeasti Display- mainosia.
- Myös Display- mainokset voi kohdistaa.
Sosiaalisen median kampanjat mobiililaitteille
Some- markkinointi on hyvä keino mainostaa ja saavuttaa tavoitteita, kasvattaa asiakaskuntaa ja lisätä myyntiä. Saat myös arvokasta tietoa asiakkaiden some-käyttäytymisestä.
- Some- mainonnassa on kolme vaihetta, mieti ensin, missä verkostoissa haluat mainostaa.
- Some- verkostoilla on eri tehtäviä, kuten ihmissuhteet, sisällön jakaminen ja ammatillinen verkostoituminen.
- Tutustumalla verkostoihin ja niiden käyttäjiin voit valita yrityksellesi sopivat verkostot.
- Hyödynnä seuraavaksi yleisöön kohdistamista. Some- mainosverkostot, kuten Twitter, Linkedln ja Facebook, tarjoavat eri kohdistustapoja ihmisten tavoittamiseksi.
- Luo mainoksia mobiilia varten, somea käytetään usein mobiililaitteilla, joten optimoi ne pienelle näytölle.
- Kohdista mainoksesi kaupunkisi asukkaille, jos haluat tavoittaa lähialueitasi.
- Luo kaikille somekanavillesi mainokset kohderyhmä huomioiden.
Video mobiilimainonnassa
Video mainonta on yrityksille hyvä mahdollisuus.
- Videot ovat kiinnostavia ja sisältävät paljon tietoa.
- Mobiililaitteilla tehdään nyt puolet Youtuben katsekerroista.
- Mitä enemmän videoita katsellaan sitä parempi mahdollisuus yrityksillä on tavoittaa asiakkaitaan.
- Luo tehokkaita videomainoskampanjoita.
- Ensimmäinen vaihe on kuvata video, mobiililaitteella saa kuvattua hyvän videon.
- Suunnittelussa: luo osuvaa sisältöä, sisällön pitää olla kiinnostavaa.
- Tee lyhyt video, ettei katsojat kyllästy.
- Laita toimintakehotus, mitä haluat, että katsoja tekee.
- Lähetä mainos ja kohdista se mobiilikäyttäjille.
Pidä yhteyttä asiakkaisiisi mobiililaitteella moduuli 2/2
Mobiilimarkkinoinnin mahdollisuudet
Mobiililaitteiden kehitys
Mobiililaitteet ovat muuttaneet maailmaa. Miten mobiililaitteiden käyttö ja ominaisuudet ovat muuttuneet? Miten mobiililaitteiden yleistyminen vaikutti yritysten verkkomarkkinointiin?
- Matkapuhelimet osa meidän arkea.
- Matkapuhelimissa on paljon ominaisuuksia.
- Niillä ei enää vaan soiteta vaan ne ovat multimedialaitteita.
- Käytämme enemmän mobiililaitetta kuin tietokonetta.
- Mobiililaitteella pystyt viestittämään asiakkaalle juuri oikeaan aikaan ja oikeassa paikassa.
- Mieti, miten voit hyödyntää mobiililaitettasi.
- Voit laittaa sivuillesi puhelinnumerosi, jotta asiakas voi soittaa sinulle.
Mobiiliverkko ja -sovellukset
Sivustosi on oltava mobiililaitteille sopiva. Mitä sopivuudella tarkoitetaan?
- Sivuston voi luoda monella eri tavalla.
- Hakukoneet suosivat responsiivista rakennetta. Responsiivinen sivusto mukautuu käytettävän näytön mukaan. Tällöin ei tarvita eri sivustoa mobiililaitteelle.
- Hyvin suunniteltu mobiilisivusto toimii pienelläkin näytöllä, ilman ongelmia.
- Tekstin lukemisen, painikkeiden käyttö ja sivuilla siirtymisen on oltava helppoa.
- Tee sivustasi hakukoneoptimoitu.
- Latausnopeus pitää olla hyvä
Mobiilisovellukset
Sovellusten avulla tavoitat asiakkaita.
- Sovellukset ladataan.
- Niissä voi olla jokin toiminta, mitä ei voi verkossa tehdä.
- Ihminen joka on ladannut sovelluksesi voi laittaa ilmoitukset päälle ja saada ilmoituksia sinulta.
- Sovelluksissa voi olla kanta-asiakasohjelma.
- Sovelluksissa voi saada pisteitä, alennuksia.
Pidä yhteyttä asiakkaisiisi mobiililaitteella- kurssi tehty 100% |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti