Graafinen suunnittelu perusjuttuja
Kävimme läpi graafisen suunnittelun perusjuttuja, kuten esimerkiksi:
RR- Ryhmitä ja Rytmitä
Asioilla on järjestys eikä niitä ripotella mihin sattuu.
Eli tässä sinun pitää luoda järjestys.
Kun käytät julisteita sillä saat korkeutta.
Jos myymälässä on jokin teema, niin kaikki ikkunat on samaa teemaa.
Kuvissa ei ole mitään ns. ylimääräistä.
Tässä muutamia aiheeseen kuuluvia kuvia::
kuvat on pinterestistä |
Tilat
White space ja Negative Space :
Tässä on alussa pari kuvaa havannoillistamaan asiaa:
kuvat ovat pinterestistä |
Eli sillä tilalla halutaan korostaa sitä esitettyä asiaa. Eli kun siinä kuvassa on tilaa niin näet sen oleellisen asian paremmin.
Linjaukset G;R, D :
Eli Alignment
Tässä aiheessa kannattaa välttää kaikkea keinuttelua.
Tässä pitää olla myös tarkkana, että millaiset linjaukset tehdään. Että mistä kulmasta lähdet, oikealta vai vasemmasta kulmasta yms.
Kontrasti:
Tässä aiheessa tulee ilmi tarvittavan suuret kokoerot, värierot yms.
Voidaan käyttää myös sanaa vastakohta sekä jyrkkä erilaisuus.
Esimerkiksi kuvassa voi olla punainen sekä musta väri tai isoja fontteja otsikossa ja selvästi pienempiä muuten.
Esitystapa -- fokus -- repertition
Esitystavan avulla saadaan asiakkaan huomio kiinnitettyä työn oleellisimpaan asiaan heti alussa.
Jos itse aloittaisin suunnittelemaan jotain työtä, miettisin heti ensimmäisenä työtavan. Esitystavan pitäisi olla sellainen, mikä kiinnostaisi kohderyhmää.
Ensin pitäisi pohtia yrityksen tärkeimpiä arvoja ja sen sellaisia <--- saa apua vaikkapa logosta.
Tämän jälkeen rupean miettimään alustavasti tähän työhön: värejä, fontteja (typografiaa) sekä muuta mitä haluaisin siitä työstä nousevan ihmisten silmille.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti