perjantai 11. joulukuuta 2020

Vessan siivous

 Vessan siivous

Tässä videossa vessan siivous,




Työvaiheet ennen lavuaarin pesemistä

  • Pese kätesi
  • tyhjennä tarvittaessa roskis
  • täydennä käsipaperi / vaihda pyyhkeet
  • tarkista, onko käsisaippuaa
  • lisää wc-paperia

työvaiheet lavuaarin sekä pöntön pesuun

  • pese kätesi
  • laita kumihanskat käteen
  • huuhtele lavuaari kuumalla vedellä
  • laita puhdistusainetta
  • harjaa hana, allas sekä käsisuihku
  • huuhtele ne
  • huuhtele wc-pönttö
  • laita ainetta wc-pönttöön
  • harjaa ainetta joka paikkaan pöntössä.
  • huuhtele aine pois
  • putsaa wc-pöntön reunat, kansi sekä nuppi
  • Putsaa myös wc:n tasot, valokatkaisijat yms

käsikirjoitukseni




maanantai 7. joulukuuta 2020

Kopiraittila

 Kopiraittila - Diplomi

tein kopiraittilan 7.12.2020

  • tekijänoikeustaito
  • teosten käyttötaito
  • tiedonhankintataito
  • lopputesti
kopiraittila- diplomi


sunnuntai 6. joulukuuta 2020

Hyvän blogipostauksen runko

 Hyvän blogipostauksen runko


Hyvä postaus koostuu monista elementeistä. 
Sinun pitää miettiä, miten googlettaja löytää sisältösi?
Mitä googlettaja kirjoittaa hakukenttään?
Postauksen rakenne pitää olla selkeä!

Otsikko / otsikot

Otsikot ovat tärkeä osa postausta.
Päätä mikä on (H1), (H2) sekä mahdolliset muun tasoiset otsikot. (H3), (H4)
Mikä saa lukijat lukemaan postauksesi?

Esim. Naantali Spa- postaukset
  • Joulun luominen Naantali Spahan. (H1)
  • Yleistä tietoa Naantali Spasta (H2)
  • Joulun luomisen toimeksiannot (H2)
  • Naantali Span rakennus (H2) yms

Otsikon alla on leipäteksti, jossa kerrotaan asiasta. Pari riviäkin riittänee.

Muita tärkeitä asioita hyvän blogipostauksen runkoon

  • (otsikko) sekä (alaotsikot)
  • leipätekstit
  • kuvatekstit
  • alt-tekstit
  • tunnisteet
  • hakukuvaus
  • linkitykset
  • listat
  • valokuvat, havainnekuvat, piirrokset
  • avainsanat


Hakukoneoptimoidussa postauksessa on paljon asioita, joita pitää ottaa huomioon.

Tässä minun aikaisemmin tekemä postaus aiheesta:



Esimerkki:

Joulun luominen Naantali Spaha.

Me saimme tilaisuuden tehdä Naantali Spahan joulu. Siellä on aika selkeä visio mitä sinne tulee ja mihinkin. Me rakennamme sen Saijan kanssa. 

Yleistä tietoa Naantali Spasta

Tähän kohtaan tulee yleistä tietoa kylpylästä sekä linkki heidän sivuilleen.

Vierailu Naantali Spassa sekä toimeksianto joulun luomiseen

Tässä kerrotaan mahdollisesti vierailusta paikalla ja toimeksianto, eli mitä sinne tehdään ja koska.

Naantali Spa suunnittelu

Jos olisi ollut tilanne, jolloin meidän olisi pitänyt suunnittella heille kaikki, niini tähän kohtaan olisi tullut suunnittelu.

Joulun rakentaminen Naantali Spahan

Kerrotaan, miten ja milloin rakennetaan. Kerrotaan mitä päivän aikana tehtiin ja kuinka kauan, jatkuuko vielä? Tunnelmia.

Joulun luominen Naantali Spahan lopputulos ja yhteenveto

Kerrotaan lopputulos kuvilla. Miten meni ja kerrotaan fiiliksiä ja viimeistellään tekstit.


Porakoneen käyttö

Porakoneen käyttö 


Tässä videossa tietoa porakoneesta.



Työvaiheita poran akun lataamiseen

  1. Porakoneen akkua pitää välillä ladata.
  2. Irrota akku porakoneesta vetämällä tai liuttamalla, riippuu koneesta.
  3. Aseta akku laturiin.
  4. Kun akku on täynnä, aseta akku painamalla se poraan.

Poran terän/kärjen vaihtaminen

  1. Kierrä kärki pois ja irrota kärki.
  2. Vaihda terä ja kierrä se kiinni poraan.

Reiän poraaminen

  1. Valitse sopiva kärki.
  2. Poraa suorassa ja paina hieman alaspäin.
  3. Kun reikä on tarpeeksi syvä, vaihda poran terän suuntaa ja nosta ylöspäin.

Ruuvaaminen

  • valitse sopiva kärki ja ruuvi.
  • aseta ruuvi suoraan ja poraa


käsikirjoitukseni

  • selvitän, millainen kone on, miten toimii.
  • missä kärjet, ruuvit on.
  • kuvaan akun lataukseen laiton ja takaisin laiton.
  • kuvataan kärjen vaihto videolle.
  • kuvataan reiän poraaminen videolle
  • kuvataan ruuvin ruuvaaminen videolle.
  • katson videot
  • otan äänet pois.
  • editoin videot ja lisään tekstit
  • julkaisen

tekemäni käsikirjoitus


tekemäni käsikirjoitus


tekemäni käsikirjoitus


lauantai 5. joulukuuta 2020

Reikien paklaus

 Reikien paklaus


Tässä video reikien paklauksesta.




Työohjeet

  1. ota pakkeli ja lasta esille.
  2. ota lastaan pakkelia.
  3. levitä pakkelia tasaiseksi kerrokseksi.
  4. pese lasta ja varo, ettei pakkelia mene viemäriin.
  5. anna pakkelin kuivua.
  6. laita tavarat paikoilleen.

käsikirjoitukseni reikien paklaukseen
  • etsin pakkelin ja lastan
  • selvitän, mitä pakkeloin
  • kuvaan työvälineet
  • kuvaan videon, jossa pakkeloin
  • kuva, missä puhdistan lastan

käsikirjoitukseni



Puukkosahaus

 Puukkosahaus


Ohjeita puukkosahaukseen





  1. Ota puukkosaha ja sahattava materiaali esille.
  2. Aseta materiaali tukevasti alustalle.
  3. Laita puukkosahan töpseli seinään.
  4. Ota tukeva ote ja aloita sahaus.
  5. Ota töpseli pois seinästä ja siivoa paikkasi,
  6. Vie tavarasi pois.
Muista olla varovainen!

käsikirjoitukseni tähän

  • selvitän miten konetta käytetään.
  • etsin sahattavaa ja puukkosahan
  • kokoan paikan, missä voin sahata
  • harjoittelen kerran
  • kuvataan töpselin laitto
  • kuvataan ote
  • kuvataan sahaus
  • editoidaan video
  • lisätään tekstit

käsikirjoitus


Google Garage - Esittele ideoitasi tarinankerronnan ja graafisen suunnittelun keinoin.

 Google Garage - Esittele ideoitasi tarinankerronnan ja graafisen suunnittelun keinoin.


Ideoista tulee tehokkaampia kuin jaat ne muiden kanssa,


Ideointi ajatuskartalla

  • Ajatuskartta on kätevä työnkalu ideointiin ja yhteyksien havainnollistamiseen.
  • Ajatuskartan avulla voit pohtia ennestään tuttuja asioita sekä täysin uusia asioita.
  • Prosessi ei ole monimutkainen, mutta se voi antaa uusia näkökulmia.
  • Ensin ota esille kynä ja paperi. 
  • Aloita aiheesta, jonka tunnet hyvin. Aloita itsestäsi. Kirjoita nimesi sivun keskelle ja ympäröi se. 
  • Aloita keskeltä ja siirry vähitellen ulospäin. 
  • Sovella tekniikoita sen mukaan, mikä sopii sinulle parhaiten.
  • Kartan luomisprosessi on sotkuinen.
  • Aina voit aloittaa alusta, mutta älä pelkää virheitä.
  • Lopputuloksen ei tarvitse olla täydellinen.
  • Kartoita elämäsi miettimällä kiinnostuksen kohteita, tärkeitä asioita, koulutuksia sekä työkokemuksia.
  • Piirrä viivoja keskeltä ulospäin korostaaksesi erilaisia kiinnostuksen kohteita.
  • Parhaita puolia ajatuskartassa on, että sen avulla voi löytää yhteyksiä uusien asioiden välillä.
  • Älä huoli, vaikka taustasi ei ole perinteinen, jokaisella on omanlaisensa.
  • Mieti, mitä sinulla on annettavaa työelämässä.

Kokemusten välittäminen storyboardilla

  • Storyboard on hyvä tapa kehittää ideoita ja kuvata kokemuksia visuaalisesti.
  • Kyse ei ole hyvistä piirrustustaidoista vaan ideoiden välittämisestä.
  • Esim. elokuva-alalla se on vakiintunut tapa tehdä storyboardeja. Se auttaa tekemään aukottoman käsikirjoituksen. Sekä säästää rahaa ja aikaa.
  • Storyboardia voi käyttää eri tavoin, kuten monia muitakin työkaluja.
  • Se voi olla yksi ruutu yhdessä tilanteesta, jolloin koko viesti välittyy yhdessä kuvassa.
  • Voit käyttää myös useita ruutuja. Ja kuvata monia vaiheita.
  • Yksi tapa käyttää yhden ruudun storyboardia on asettaa tavoite. Harkitse, kun teet ensimmäisen storyboardin.
  • Kuvittele, missä haluat olla vuoden kuluttua? Miltä tilanne näyttää? Piirrä se ja anna sille myös otsikko. 
  • Merkitse päivä kuvaan, jotta pystyt verrata.
  • Storyboardeja käytetään usein suunnitteluprosessin alkuvaiheessa, mutta niihin kannattaa palata myös myöhemmin.
  • Varmista, että tavoitteesi on toteutumassa.
  • Omien ideoiden visuaalisen kehittämisen lisäksi storyboard voi myös sujuvoittaa yheistyötä.
  • Storyboard on kätevä, jos projektin kehitystä on mahdotonta ennustaa.
  • Kun kehität ideointia visuaalisesti, kirjaa samalla työvaiheita.
  • Silloin on helpompi palata  projektiin. 

Mukaansatempaavan esityksen luominen

  • Ammattilaisena tiedon esittäminen on tarpeen monenlaisissa yhteyksissä.
  • Saatat kertoa tiimillesi tutkimustuloksista, pitchata ideaa sijoittajalle tai esitella kenseptia asiakkaalle.
  • Voit esitella portfoliotasi työhaastattelussa tai puhua konferensissa yms.
  • Jos diaesityksesi on innoittava se tekee siitä muistettavamman ja avata uusia ja kiinnostavia ovia.
  • Diaesityksen luominen voi olla hauska tapa valmistautua esitykseen, jos tykkäät tehdä visuaalisesti ja hahmotat paremmin visuaalisesti.
  • Pidä yleisö mielessäsi, kun työstät esitystäsi.
  • Älä oleta aiempaa tietämystä aiheesta ja selitä, mitä puheesi koskee.
  • Haluat kiinnittää yleisön huomion ja vetää heidät mukaan.
  • Tarina on hyvä apuväline.
  • Innosta yleisösi.
  • Älä kyllästytä heitä.
  • Tarinan avulla luot yhteyden yleisöösi.
  • Yritys- ja design- maailmassa tarinankerronnasta on tullut suosittua.
  • Tarinat innostavat meidät toimimaan, saavat huomiomme, motivoivat ja vakuuttavat.
  • Tarina tekee sisällöstä samaistuttavaa ja tunteisiin vetoavaa.
  • Siksi on virhe kertoa tarina kronologisessa järjestyksessä - ensin tapahtui tämä, sitten tämä ja tämä.
  • Älä epäröi avata ajatusprosessiasi.
  • Pohdi, millainen tarina ja tulokulma loisi tässä tapauksessa vahvan vaikutelman. 
  • Muista, että kuulijan huomio ei tule itsestään.
  • Yksi puhujien suurimmista ongelmista on liian innokas puhuminen.
  • Jos puhe jatkuu ja jatkuu vain, sillä puhujalle aihe on intohimo.
  • Yleisö ei halua kuulla aiheesta loputtomiin,
  • Peacha kucha- metodi, jossa on 20 diaa ja kukin kestää 20 sekunttia. Ne vaihtuvat automaattisesti, vaikka puhuja jatkaisi.

Kuvien huolellinen valitseminen

  • Aivomme omaksuvat visuaalisen sisällön paremmin kuin sanat. "Näytä, älä kerro" on siis hyvä neuvo. 
  • Ihmiset voivat puhua vaikka kuinka paljon, mutta kuvasisältö jää mieleen ja opitaan paremmin.
  • Muista nämä, kun valitset kuvia esityksiin, tapaustutkimuksiin tai portfolioon:
  • Mahdollisia kuvia on paljon, joten ajattele kuin lehden toimitus. Mikä kuva, kuvapari tai kuvajoukko kertoo tarinan parhaiten?
  • Miten voit tehostaa kuvan vaikutusta tekstillä? Lisää pieni teksti, älä pitkää kappaletta.
  • Muotoile kuvat ja teksti toimimaan yhdessä.
  • Voit käyttää yleisiä kuvakirjastoja, jos sinulla ei ole omia aiheeseen sopivia kuvia.
  • Etsi Creative Commons- kuvia.
  • Muista tarkistaa lähde- ja tekijätiedot, jotka sinun on mainittava.
  • Kun kokoat esitystä, katsasta myös TheNounProject.com.
  • Se on valtava kuvakirjasto täynnä pieniä kuvakkeita ja piirroskuvia.
  • Jos et ole itse graafikko, tai vaikka olisitkin, ne ovat käteviä ja tuovat oman lisänsä esitykseen.

esittele ideoitasi tarinankerronna ja graafisen suunnittelun keinoin


Google Garage - Digitaalisen hyvinvoinnin perusteet

 Google Garage - Digitaalisen hyvinvoinnin perusteet


Teknologia on nykyisin keskeinen osa ihmisten arkea. Mutta miten voit varmistaa, että se parantaa elämänlaatuasi eikä päinvastoin heikennä sitä? Sitä käydään tässä moduulissa läpi. Ja, että miksi teknologian käyttötapojen pitää olla terveellä pohjalla.


Mitä om digitaalinen hyvinvointi?

  • Teknologiaa on kaikkialla, ja se kehittyy erittäin nopeasti.
  • Teknologia tarjoaa meille runsaasti tietoa sekä keinoja, joilla voimme tehdä yhteistyötä ja pitää yhteyttä.
  • Älypuhelistamme on tullut meille kuin symboli aikakautta leimaavalle teknologian vallankumoukselle.
  • On tehty monia tutkimuksia, joilla on mitattu kuinka paljon erilaiset ihmiset käyttävät puhelinta sekä mediaa päivittäin.
  • Monet ihmiset  kokevat suhteensa teknologiaan haasteelliseksi.
  • Ihmiset ovat alkaneet kiinnittää entistä enemmän huomiota siihen, miten laadukasta aikaa he viettävät verkossa.
  • Kuinka paljon verkkoaikaa on sopivasti?
  • Miten suuri osa verkossa käytetystä ajasta tuo lisäarvoa elämäämme?
  • Kaikki nämä asiat ovat yksilöllisiä!
  • Digitaalinen hyvinvointi tarkoittaa terveellä pohjalla olevien teknologian käyttötapojen omaksumista ja ylläpitämistä.

Mitä hyötyä on siitä, että teknologian käyttötavat ovat terveellä pohjalla?

  • Kun teknologian käyttö on paremmin hallinnassa, voit nauttia kaikista teknologian tarjoamista eduista.
  • Työpaikalla voit keskittyä ja olla paremmin läsnä.
  • Olet tuottavampi ja tehokkaampi.
  • Laitteiden ympäröimänä erehdymme välillä uskomaan, että pystymme tekemään monia asioita samaan aikaan, mutta monet tutkimukset osoittavat, että tämä heikentää kognitiivivsta taitojamme merkittävästi.
  • Ihmisten tarkkaavaisuus herkentyy vaihtaessa näytöltä näytölle.
  • Tutkimusten perusteella, ilmoitukset häiritsevät työntekijöitä.
  • Voit huomioida toisen parhaiten antamalla hänelle kaiken huomiosi.
  • Muista pitää taukoa välillä.

Tule tietoiseksi omista teknologian käyttötavoistasi.

  • Kun parannat tietoisuuttasi omista verkon käyttötavoistasi, olet jo matkalla kohti entistä parempien teknologian käyttötapojen omaksumista.
  • Eri ihmisillä on erilainen käsitys siitä, miten teknologiaa pitäisi käyttää. 
  • Käytä teknologiaa mielekkäällä tavalla.
  • Miten voit tulla tietoisemmaksi omista verkon käyttötavoistasi?
  • Voit parantaa tietoisuutasi asiasta vastaamalla muutamaan helppoon kymykseen:
  • Mieti, miten vietät aikaa verkossa? Millainen olo sinulle tulee siitä? Tuoko se sinulle lisäarvoa elämääsi? Entä miten haluaisit muuttaa verkon käyttöäsi?
  • Muista tarkkailla stressitasoasi.
  • Omasta teknologian käytöstä kannattaa pyytää muilta mielipiteitä.
  • Yritä olla itsellesi armollinen.
  • Kun halutaan tehdä muutos, tarvitsemme vision.
  • Visio vastaa kysymyksiin: Millaisen roolin haluan teknologialla olevan elämässäni? Haluanko sulkea laitteiden käytön pois tietyiltä elämäni osa-alueilta? Aiheuttaako teknologia joiltakin osin ehkä turhautumista? Mikä on tavoitteesi?
  • Yleensä aliarvioimme teknologian parissa olevan ajan.
  • Kun kasvatat tietoisuuttasi teknologian käyttötavoista, teet pieniä muutoksia.

Työkaluja ja vinkkejä, joiden avulla voit varmistaa teknologian käyttötapojesi olevan terveellä pohjalla.

  • Kun opimme hallitsemaan digitaalisia tapojamme ja verkon käyttöämme paremmin, voimme löytää itsellemme sopivan tasapainon.
  • Pitää muistaa, että tähän ei ole yhtä ainoaa ratkaisuja, sillä kaikki tavat eivät sovi kaikille.
  • Seuraavaksi on muutamia keinoja, joiden avulla voit parantaa teknologian käyttötapojasi ja huolehtia siitä. että teknologian käyttö pysyy hallinnassa:
  • Ensin, digitaalisuuteen liityvät ohjeet. Aloita harkitsemalla puhelimesi ilmoitusten muokkaamista, järjestämistä tai vähentämistä. Esim. Gmail, Androidin ilmoitusasetuksia voi muokata monipuolisesti.
  • Fyysisiin olosuhteisiin liittyväohje, että kannattaa viettää mahdollisimman paljon aikaa ulkona, jotta saat erilaisia ärsykkeitä. 
  • Aloita ja lopeta päivä ilman puhelinta esimerkiksi.
  • Lataa puhelimesi muualla kuin makuuhuoneessa.
  • Töistä lähtiessä sulje vaikka työpuhelimesi.
  • Sulje työpäivän ajaksi vaikka henk.koht puhelin ja avaa se työpäivän jälkeen.
  • Pyri kommunikoimaan enemmän kasvokkain.
  • Kun löydät sopivan tasapainon, se vaikuttaa myönteisesti paitsi fyysiseen ja psyykkiseen terveyteesi myös ihmissuhteisiin ja tehokkuuteesi.

suoritin Digitaalisen hyvinvoinnin perusteet 100%


perjantai 4. joulukuuta 2020

Google Garage - Pidä yhteyttä asiakkaisiisi mobiililaitteella

 Google Garage - Pidä yhteyttä asiakkaisiisi mobiililaitteella


Mobiililaitteiden hyödyntäminen moduuli 1/2

mobiilimainonta

Älypuhelimia käytetään jo paljon enemmän kuin tietokoneita. Mobiililaitteiden ansiosta ihmiset ovat tavoitettavissa ja tekevät fiksumpia ostoja. Yritysten on tiedostettava tämä ja tavoitettava ihmiset mobiilimainnon avulla. 
  • mobiilikäyttäjille mainostamalla voit saavuttaa eri asioita. Voit saada lisää puheluita ja ohjata ihmisiä kauppaasi sekä sivustoillesi, lataamaan sovelluksesi.
  • parasta on, että tavoitat mobiilimainnolla  aina ihmisiä, kun he käyttävät mobiililaitteitaan.
  • voit mainostaa potentiaalisille asiakkaille sijainnin mukaan tai käyttää soita klikkaamalla- mainosta.
  • mainontatapaan vaikuttavat yleisö ja tavoitteet.
  • kohdistustapoja on monia, kuten:
  • voit näyttää mainoksia yritykseesi liittyvillä hakutermeillä. Jos esim. olet putkiasentaja, hakumainoksesi voi näkyä hakutermeillä "putkiasentaja" tai "tukkeutunut allas".
  • käytä mobiilimainoksissa lyhyitä avainsanoja, sillä mobiililaitteilla ei haeta samoin kuin tietokoneella. Niillä ei haeta pitkiä lauseita.
  • voit kohdistaa myös Display- mainoksia mobiilisivustojen vierailijoille. - mainokset näkyvät tekstinä, kuvana tai videona.
  • mobiilimainokset ovat pieniä.
  • mobiilimainoksessa teksti pitää olla lyhyt ja ytimekäs.
  • käytä selkeää toimintakehotusta.
  • mainostaa voi sovelluksissa.
  • hyvä mainos on puoli voittoa.
  • hyvä mobiilisivusto on tärkeä, muuten google- ja facebook- mainoksesi ohjaavat ihmiset sivustolle, joka ei sovi mobiililaitteelle.
  • pitää muistaa, että kaikki laitteet ovat erilaisia.
  • kannattaa muokata mainoksia niin, että toimivat eri näytöillä.
  • voi käyttää mainoslaajennuksia
  • niiden avulla ihmiset voivat soittaa tai saada reittiohjeet yritykseesi. 

Hakuverkostokampanjat mobiililaitteille

  • mobiililaitteille sopivia hakukampanjoita, koska niiden käyttökokemus on erilainen mobiililaitteella.
  • mobiilikäyttäjät ovat tärkeä ryhmä.
  • noin 35 % liikenteestämme tulee mobiililaitteista.
  • on luotu mainoksia, jotka latautuvat nopeasti, sillä ihmiset eivät jaksa odottaa.
  • mainosteksti on ytimekäs, tiedot selkeästi siinä.
  • hakumainonta mobiililaitteissa voi tuottaa lisää liidejä, puheluita ja ostoja.
  • varmista ennen mainostamista, että sivustosi sopii mobiililaitteelle.
  • sivujen pitää latautua heti.
  • varmista, että sivustosi toimii eri mobiililaiteilla.
  • käytä selkeitä ja suuria painikkeita, minimoi kirjoittaminen ja tee siirtymisestä helppoa. Jos sivustosi ei ole tällainen, korjaa se välittömästi.
  •  älä kuluta rahaasi huonon käyttökokemuksen mainontaan-
  • huono kokemus on haitaksi yritykselle.
  • hyvän mobiilisivuston luomiseen on työkaluja.
  • kun sivustosi on valmis, käytä avainsanoja, jotta sinut löydetään.
  • muista, että mobiilihaut ja tietokonehaut ovat erilaisia.
  • mobiilissä käytetään lyhyitä hakutermejä.
  • hakusanojen keksimiseen on myös työkaluja.
  • räätälöi mainoksesi hakijan tarpeeseen,
  • voit päättää näkyykö tietokonehaussa sinun mobiilihakusi mainokset.

Display- kampanjat mobiililaitteille / Display  campaigns for mobile

Mobililaitteita käytetään nykyään paljon. Siksi kannattaa miettiä mainosten toimivuutta mobiililaitteilla. 
  • Display mainonnalla tavoitat asiakkaita ja lisäät myyntiä sekä bränditietoutta.
  • Tavoitteistasi huolimatta mobiililaitteet ovat olennainen osa Display- mainontaa.
  • Display- mainokset toimivat verkossa ja mobiililaitteissa.
  • Mobiililaitteen koko voi vaikuttaa, koska joitain eroja on.
  • Älypuhelimet, tabletit ja älykellot ovat erikokoisia. Uusia laitteita tulee jatkuvasti.
  • Yksi mainoskoko ei sovi kaikkille.
  • Esim. mainos voi toimia tabletilla, muttei puhelimella.
  • Display- mainokset vaativat kokeiluja, etsi oikeat mainosmuodot, jotka sopivat eri laitteille.
  • Jos käytät Google Adsia, ilmaisella googlen Mainosgallerialla voit luoda nopeasti Display- mainosia.
  • Myös Display- mainokset voi kohdistaa.

Sosiaalisen median kampanjat mobiililaitteille

Some- markkinointi on hyvä keino mainostaa ja saavuttaa tavoitteita, kasvattaa asiakaskuntaa ja lisätä myyntiä. Saat myös arvokasta tietoa asiakkaiden some-käyttäytymisestä.
  • Some- mainonnassa on kolme vaihetta, mieti ensin, missä verkostoissa haluat mainostaa.
  • Some- verkostoilla on eri tehtäviä, kuten ihmissuhteet, sisällön jakaminen ja ammatillinen verkostoituminen.
  • Tutustumalla verkostoihin ja niiden käyttäjiin voit valita yrityksellesi sopivat verkostot.
  • Hyödynnä seuraavaksi yleisöön kohdistamista. Some- mainosverkostot, kuten Twitter, Linkedln ja Facebook, tarjoavat eri kohdistustapoja ihmisten tavoittamiseksi. 
  • Luo mainoksia mobiilia varten, somea käytetään usein mobiililaitteilla, joten optimoi ne pienelle näytölle.
  • Kohdista mainoksesi kaupunkisi asukkaille, jos haluat tavoittaa lähialueitasi.
  • Luo kaikille somekanavillesi mainokset kohderyhmä huomioiden.

Video mobiilimainonnassa

Video mainonta on yrityksille hyvä mahdollisuus. 
  • Videot ovat kiinnostavia ja sisältävät paljon tietoa.
  • Mobiililaitteilla tehdään nyt puolet Youtuben katsekerroista. 
  • Mitä enemmän videoita katsellaan sitä parempi mahdollisuus yrityksillä on tavoittaa asiakkaitaan.
  • Luo tehokkaita videomainoskampanjoita.
  • Ensimmäinen vaihe on kuvata video, mobiililaitteella saa kuvattua hyvän videon. 
  • Suunnittelussa: luo osuvaa sisältöä, sisällön pitää olla kiinnostavaa. 
  • Tee lyhyt video, ettei katsojat kyllästy.
  • Laita toimintakehotus, mitä haluat, että katsoja tekee.
  • Lähetä mainos ja kohdista se mobiilikäyttäjille.

Pidä yhteyttä asiakkaisiisi mobiililaitteella moduuli 2/2

Mobiilimarkkinoinnin mahdollisuudet

Mobiililaitteiden kehitys

Mobiililaitteet ovat muuttaneet maailmaa. Miten mobiililaitteiden käyttö ja ominaisuudet ovat muuttuneet? Miten mobiililaitteiden yleistyminen vaikutti yritysten verkkomarkkinointiin?

  • Matkapuhelimet osa meidän arkea. 
  • Matkapuhelimissa on paljon ominaisuuksia.
  • Niillä ei enää vaan soiteta vaan ne ovat multimedialaitteita.
  • Käytämme enemmän mobiililaitetta kuin tietokonetta.
  • Mobiililaitteella pystyt viestittämään asiakkaalle juuri oikeaan aikaan ja oikeassa paikassa.
  • Mieti, miten voit hyödyntää mobiililaitettasi.
  • Voit laittaa sivuillesi puhelinnumerosi, jotta asiakas voi soittaa sinulle.

Mobiiliverkko ja -sovellukset

Sivustosi on oltava mobiililaitteille sopiva. Mitä sopivuudella tarkoitetaan?
  • Sivuston voi luoda monella eri tavalla.
  • Hakukoneet suosivat responsiivista rakennetta. Responsiivinen sivusto mukautuu käytettävän näytön mukaan. Tällöin ei tarvita eri sivustoa mobiililaitteelle.
  • Hyvin suunniteltu mobiilisivusto toimii pienelläkin näytöllä, ilman ongelmia. 
  • Tekstin lukemisen, painikkeiden käyttö ja sivuilla siirtymisen on oltava helppoa.
  • Tee sivustasi hakukoneoptimoitu.
  • Latausnopeus pitää olla hyvä


Mobiilisovellukset

Sovellusten avulla tavoitat asiakkaita. 
  • Sovellukset ladataan.
  • Niissä voi olla jokin toiminta, mitä ei voi verkossa tehdä.
  • Ihminen joka on ladannut sovelluksesi voi laittaa ilmoitukset päälle ja saada ilmoituksia sinulta.
  • Sovelluksissa voi olla kanta-asiakasohjelma.
  • Sovelluksissa voi saada pisteitä, alennuksia.

Pidä yhteyttä asiakkaisiisi mobiililaitteella- kurssi tehty 100%


elämä alkaa hymyilemään / tulevaisuus

 Elämä hymyilee taas vähän yli vuosi sitten menetin ajokortin ja terveys romahti. Nyt voin vihdoin sanoa, että elämä hymyilee taas.  Tulevai...